måndag 30 mars 2009

Noel och Somme goes Cote Azur


Jag och Somme i samma bilstol kan bli lite trångt hela vägen till Nice. Även om gatemanagern på Kastrup var ruskigt otrevlig så lyckades mamma deal till oss inte mindre än 5 säten på vägen ner och en jätte trevlig dam som sällskap. På hemvägen fick vi nöja oss med 4 säten, men med två så välbelevade killar som jag och Somme kan ju resan bara bli ett nöje ;-)


Inget fel på franska tjejer som jag kunde upptäcka i alla fall. Förutom damer lyckades jag även tjusa folk på gatan och blev bjuden på kakor och klubbor av andras mammor och pappor. Vet inte om dom tyckte vi såg fattiga ut??



Vårsol och snöklädda alper vid horisonten. Syns kanske inte så bra på denna bilden, men var en häftig kontrast i verkligheten.



Försökte så gott jag kunde att köra med Ninni, men hon hade tyvärr världens tålamod och lyckades stå ut med alla mina hyss och upptåg. Som att klättra i en fontän och hoppas på att dom skulle sätta på vattnet.


Näst sista dag blev det äntligen lite beach. Man kunde nog krupit i ett par badbyxor för det var riktigt varmt, men vattnet var vi inte så sugna på att krypa i. Fick bara doppat fötterna, halvt ofrivilligt...


Att äta är inte min starka sida på resande fot, men en energibar med lite god choklad i fungerar alltid. Tur mormor har tvättmaskin och Vanish.



Somme var kung i vagnen hela resan. Glad som en lärka och nöjd som få åkte han runt ibland med mig som sällskap, men oftast i egen majestät.


"...känner sanden mellan tårna....."

Inga kommentarer: